Mijn CV
Ik ben…
- een commercieel generalist met expertise in marketing en verkoop
- goed opgeleid en heb veel praktijkervaring
- doel- en mensgericht
- enthousiast en enthousiasmerend
- thuis in Duitsland, maar ook op internationaal terrein
Mijn werkervaring
Ik spreek…
- Duits
- Nederlands
- Engels
- Frans
tot 2012 naast een vaste baan, vanaf 2012 als fulltime zelfstandig ondernemer
Bij optImagine GmbH adviseer ik MKB-bedrijven over hun strategie, marketing, verkoop en personeelsbeleid met als speerpunt grensoverschrijdende activiteiten.
TSN is met 20.000 medewerkers in 40 vestigingen en een miljardenomzet de grootste ambulante thuiszorgorganisatie in Nederland.
Taken:
- bewaking van kwaliteit van de dienstverlening en kosteneffectiviteit
- verhoging van de omzet binnen de bestaande contracten
- leiding geven aan de medewerkers van de veertig vestigingen en aan de afdeling kwaliteitsbewaking
apetito BV en Bonfait BV zijn dochterondernemingen van de apetito AG. Met één productievestiging- en vijf verkoopvestigingen levert apetito diepvriesmaaltijden en gekoelde levensmiddelen aan detailhandel en direct of via de groothandel ook aan eindverbruikers op verschillende markten.
Taken:
- bewerkstelligen van verandermanagement
- verdrievoudigen van de omzet door organische groei en aanboren van nieuwe marktsegmenten
- acquisitie van een productiebedrijf en succesvolle integratie in de ondernemersgroep
- aanpassing van de interne structuren aan de eisen van een snel groeiende organisatie
- personeelsbeleid
apetito produceert en verkoopt diepvriesmaaltijden en componenten hiervoor aan de detailhandel en direct of via de groothandel ook aan eindverbruikers zoals bijvoorbeeld maaltijdbezorgingsdiensten. apetito is marktleider in Europa.
Taken:
- medewerking verlenen aan de integratie van nieuwe dochtermaatschappijen in Groot-Brittannië en Frankrijk
- vergroten van de merkbekendheid en ontwikkeling van verkoopstrategieën in Europa
- ontsluiting van de Franse markt voor de maaltijdbezorgdienst
- opbouw van de export naar Rusland
- ontwikkeling en uitvoering van een marketing- en communicatiestrategie voor Nederland en Oostenrijk
1992-1995 Productmanager VB Autobatterie GmbH, Hannover
Wereldwijde verantwoordelijkheid voor merkmanagement.
1988 – 1992 Traineeprogramma „internationale verkoop/marketing”, Robert Bosch GmbH, Stuttgart
Universität Münster (Nordrhein-Westfalen)
Speerpunten: marketing, automatisering & organisatie; diploma behaald