Evenementen

Alle seminars en workshops kunt u ook als in-company trainingen boeken met een minimum van 4 deelnemers.
Aanmelding via Contact

 

 

22 t/m 26 november 2021
online

Digitale Duits-Nederlandse Handelsweek 2021

https://digitale-deutsch-niederlandische-businesswoche-21.b2match.io/

Ik ben er en deel graag mijn kennis met u!

 

12.11.2020, 16h00

webinar Grensoverschrijdende samenwerking in corona-tijden – nu meer dan ooit!

De coronapandemie toont met name aan dat de samenwerking met de buurlanden in Europa zeer belangrijk is. Waarom zou je naar China kijken als Duitse en Nederlandse bedrijven uitstekende innovatieve producten en diensten aanbieden? Waarom exporteren overzee als er miljoenen afnemers wonen in het Duits-Nederlandse grensgebied? Natuurlijk maakt corona de grensoverschrijdende samenwerking niet eenvoudiger, ook niet binnen Europa. Deskundigen van het Duits-Nederlandse Business-House willen u laten zien hoe het toch kan lukken.

 

Met 4 korte lezingen door belasting-, juridische en communicatiespecialisten uit Duitsland en Nederland en middels een chat worden al uw specifieke vragen beantwoord.

 

Schrijf u nu in voor het webinar “Grensoverschrijdende samenwerking in corona-tijden – nu meer dan ooit!“ op 12.11.2020 om 16:00 uur. Aanmeldadres: petra.stickel@kienhuishoving.nl

 

U ontvangt de dag ervoor een deelnemingslink. Deelname aan het webinar is gratis. De taal is Duits, tenzij anders vermeld. Vragen kunnen worden gesteld in het Duits of in het Nederlands.

 

Gespreksonderwerpen:

 

  1. Grensoverschrijdende communicatie en reclame (Heike Hartmann, optImagine GmbH, Rheine/D)
    • Mogelijkheden om zakelijke contacten te starten en te onderhouden – zelfs in tijden van sociale distantie. Videoconferenties, sociale netwerken, virtuele beurzen enz.;
    • Hoe wordt de Duits-Nederlandse communicatie een succes? Do’s en don’ts in grensoverschrijdende communicatie;
    • Bijzondere kenmerken van de grensoverschrijdende onlinehandel.

 

  1. Duitsland als (interlokale) afzetmarkt, bijzondere btw-kenmerken in de onlinehandel (Jan Hartmann, Heisterborg International, Emsbüren/D)
    • Verschillen in btw voor B2B, B2C postorder- en amazon fulfillment;
    • Bijzondere kenmerken van de procedure, belastingtarieven, enz.;
    • Bijzondere aansprakelijkheid van de marktdeelnemers: aan welke eisen moeten postorderbedrijven voldoen om te kunnen deelnemen aan de Duitse markt?

 

  1. Werken als Duitse grenspendelaar in Nederland – wat betekent dit voor werknemers en werkgevers? (Harold Oude Smeijers, Kroese Wevers, Oldenzaal/NL)
    • Gevolgen van grensoverschrijdend werk op het gebied van belastingen en sociale zekerheid voor werkgevers en werknemers;
    • Gevolgen van de corona-crisis voor grenspendelaars;
    • Staatssteun in het kader van de corona-crisisregelingen.

 

  1. Duitse grenspendelaars in Nederland in tijden van corona (Ingrid Warfman, KienhuisHoving advocaten en notarissen, Enschede/NL)
    • Toepasselijk recht;
    • Jurisprudentie 2020: COVID-19 en doorbetaling van loon, vakantie, thuiswerken en ontslag.

 

 

 

 

 

Sprekers:

 

Heike Hartmann, marketingexpert en ondernemer. Managementadvies voor internationale strategie, marketing en verkoop.

 

Jan Hartmann, belastingadviseur en expert op het gebied van internationaal belastingrecht. Specialist in Duits-Nederlandse samenwerking.

 

Harold Oude Smeijers

Harold Oude Smeijers, 20 jaar ervaring in de fiscale praktijk. Naast het Nederlands belastingrecht heeft hij een grote affiniteit met het Duits belastingrecht.

 

Ingrid Warfman, Nederlands advocaat, lid van de Duitse balie van KienhuisHoving en gespecialiseerd in (grensoverschrijdend) arbeidsrecht.

 

8 november 2017
Mönchengladbach

Duits-Nederlandse handelsdag

De Duits-Nederlandse Handelsdag is het ideale platform voor Duitse en Nederlandse ondernemers voor het vinden van nieuwe business kansen en partners. De Handelsdag vindt plaats op 8 november 2017 in het Borussia-Park te Mönchengladbach. De B2B Matchmaking is één van de activiteiten van de Duits Nederlandse Handelsdag. Andere activiteiten zijn een conferentieprogramma met workshops over Duits – Nederlandse samenwerking en een informatiemarkt.

optImagine en het D-NL-Business House zijn op deze informatieve dag aanwezig en verheugen zich op uw komst!

 

20 juni 2017
Papenburg, Alte Meyer-Werft

D-NL-handelsdag

We zijn er ook! Kom even langs bij het D-NL- Business House of maak meteen een afspraak: +4917643110897

De 3e Duits-Nederlandse Handelsdag in Papenburg is het ideale platform voor Duitse en Nederlandse ondernemers voor het vinden van nieuwe business kansen en -partners. De Handelsdag vindt plaats op 20 juni 2017 in de vertrouwde locatie “Alte Werft” te Papenburg. De B2B Matchmaking is één van de activiteiten van deze Duits Nederlandse Handelsdag. Andere activiteiten zijn een conferentieprogramma met twee keer twee workshops over Duits – Nederlandse Arbeidsmarkt en hoe je de Marketing en Pitching oppakt in Duitsland en Nederland. Een informatiemarkt met meerdere deelnemers completeert het programma.

 

09 november, Borussiapark Mönchengladbach

review D-NL-handelsdag 2016

„Hollanders hebben geen band met Duitsland, Nederlanders wel“

Interview

met Herbert Heidkamp, Notaris

19 september 2017
13:00 tot 17:00 uur, Hengelo

Workshop “Ondernemen in Duitsland”: Hetzelfde spel met andere regels

Duitsland en Nederland zijn buurlanden. Maar het zaken doen verloopt in Duitsland toch heel anders. Wie het spel wil winnen moet de spelregels kennen en slim toepassen. Zo is dat ook bij het zakendoen.

 

In onze workshop maakt u kennis met de spelregels voor ondernemen in Duitsland en leert u deze slim toe te passen. We besteden aandacht aan marketing- en communicatiemodellen en de denk- en verwachtingspatronen van de Duitse ondernemer. Maar vooral laten we Duits en Nederlands voorbeeldmateriaal uit uw eigen branche zien. Zo zult u zien dat het niet handig is uw website of bedrijfsfolder simpelweg te laten vertalen, maar dat het soms nodig is uw informatie aan de verwachtingspatronen van de Duitse ondernemer aan te passen, een Duitse bril op te zetten als het ware. Soms is het al voldoende de klemtoon op andere dingen te leggen, bepaalde dingen te concretiseren of informatie toe te voegen.

 

In discussie met andere deelnemers werkt u dan die informatie uit die uw bedrijf bijzonder en voor de Duitse markt interessant maakt. Deze kunt u dan opnemen in uw schriftelijke bedrijfsinformatie, folders, website, enz.

Na deze workshop bent u voldoende toegerust om het spel slim te spelen!

 

De workshopleiding ligt in handen van Heike Hartmann (marketing) en Marita Tholey (communicatie). De voertaal is Nederlands.

Kosten: 295,-€ (ex BTW), bij aanmelding t/m 31 augustus 250,-€

Inhouse-Seminar

Seminar „Succesvolle internationalisering“

Hoe identificeert u de markten die voor uw onderneming veelbelovend zijn? Wat zijn de belangrijkste factoren die uw product of uw dienstverlening tot een succes maken? Met welke strategie gaat de marktentree lukken, en wat is daarvoor het juiste moment?

 

Voor het beantwoorden van al deze vragen krijgt u in het seminar tips, zodat u uw internationaliseringsstrategie zelf kunt plannen.

Inhouse-Seminar

Workshopreeks “Marketingstrategie“

Wat zijn de sterke en de zwakke kanten van uw onderneming? Hoe kunt u deze inzetten om uw kansen op de markt te benutten en de risico’s te vermijden?

 

In drie workshops werken we gemeenschappelijk een marketingstrategie op maat voor uw onderneming uit!